Dienstverlening

  1. Home
  2. Dienstverlening

Basis

U wordt door ons ondersteund door uw persoonlijke inkoop/accountmanager. Op basis van het overeengekomen accountplan verlenen wij u op maat onze inkoopdiensten. We werken hierbij met diverse modules die ondergebracht zijn in een overzichtelijk cloud based inkoopplatform. Dit zijn de basis modules:

  • Inkoopmodule
  • Supply Chain module
  • Business Intelligence
  • Financiële module

Inkoopmodule

Onze inkopers maken het verschil door kennis van het inkoopproces te combineren met inkoopvolume, inkooptools en actuele informatie van de markt en de klant. Als groep onderhandelen onze inkopers voor u op maat. Hierbij maken we contractuele afspraken in de hoofdcategorieën Grondstoffen, Verpakkingsmaterialen en Diensten waarbij gebruik wordt gemaakt van het grote volume wat Inbak namens haar deelnemers in de markt vertegenwoordigd. We bieden de volgende diensten aan binnen onze inkoopmodule:

  • Sourcing
  • Leverancierselectie
  • Contract management
  • Artikel beheer
  • Leveranciersbeheer

Supply Chain module

Naast het optimaliseren van uw inkoopprocessen gaan wij een stapje verder. We kunnen uw bedrijfsbureau voorzien van logistieke data waarmee uw supply chain efficiënter verloopt.
Binnen onze logistieke module bieden wij de volgende diensten aan:

  • Logistieke databeheer (bestelnummers, leadtime en MOQ)

Business Intelligence

Kennis delen is kracht. Als inkoopplatform ontvangen wij dagdagelijks veel markt informatie. Tevens bouwen we een uitgebreide database op welke wij graag voor u vertalen tot slimme informatie.
Binnen deze module bieden wij u als basis de volgende diensten:

  • Wekelijkse Nieuwsbrief
  • Management rapportage middels PowerBI

Financiële module

Om het contractmanagement goed uit te voeren en de bijbehorende managementrapportages te kunnen maken, vragen wij van alle leveranciers een (copy)factuur op te sturen van alle transacties. Dit betreft enkel transactie die gekoppeld zijn aan de contractafspraken die via Inbak zijn gemaakt. Binnen deze module bieden we als basis de volgende diensten aan:

  • Factuur inzage van alle beschikbare inkoopfacturen in PDF

Inkoopgroepen

Onderstaande inkoop categorieën maken deel uit van het standaard aanbod van Inbak. Voor elke inkoopgroep staan één of meerdere specialisten voor u klaar. Mocht uw categorie hier niet bijstaan neemt u dan contact op met ons op. Voor vragen over specifieke inkoopgroepen kunt u direct contact opnemen met de desbetreffende inkoper/specialist.

Grondstoffen

Additieven10
10
Kruiden & specerijen & smaakstoffen10
10
Gist10
10
Groente & fruit10
10
Noten & zaden10
10
Meel & Bloem10
10
Olie & vet & margarine10
10
Sauzen10
10
Spijzen10
10
Suiker10
10
Stroop10
10
Zuidvruchten10
10
Zuivel10
10

Verpakkingen

Etiketten10
10
Folies10
10
Golfkarton10
10
Lijmen10
10
Tape, disposables, zakken10
10
Verbruiksmaterialen10
10
Voorgevormd (spuitgiet, thermofom)10
10
Vouwkarton10
10
Wikkelfolie10
10

Diensten

Afval10
10
Bedrijfskleding10
10
Diervoeder & afvalverwerking10
10
Energie10
10
EHBO / BHV10
10
Facilitaire materialen10
10
Industriegassen10
10
Intern transport10
10
Kantoorartikelen10
10
Koffie & koffieautomaten10
10
Kopiëren en printen10
10
Lab Analyses10
10
Lease10
10
Logistiek10
10
Media10
10
Ongediertebestrijding10
10
Persoonlijke beschermingsmiddelen10
10
Poolpallets10
10
Schoonmaak10
10
TD-materiaal10
10
Telefonie10
10
Uitzendkrachten10
10

Zoek hier de specifieke specialist voor een inkoopcategorie

Value Added Sourcing (VAS)

Wij zijn een dienstverlenende organisatie. Zo hebben we door de jaren ontdekt dat er veel aanpalende wensen zijn waarmee vanuit de inkoopdiscipline een productie bedrijf ontzorgt kan worden. Middels ons inkoopplatform bouwen wij continue verder aan deze diensten die wij Value Added Sourcing(VAS) noemen. Deze VAS diensten kunt u indien gewenst aanvullend afnemen. Huidige VAS diensten zijn:

  • Beheerswinst
  • Drukbeeld (cliché) beheer
  • Kwaliteit (QA)
  • Finance

Beheerswinst

Vanuit de contractdata zijn wij instaat uw bedrijfsbureau te informeren of een bestelmoment ten opzicht van contractmutaties gunstig is. Kortom gaan prijzen omhoog dan ontvangt men een inlaadadvies, gaan prijzen omlaag dan het advies om een bestelling later te plaatsen.

Drukbeeld (cliché) beheer

Voor artikelen waar drukbeelden op van toepassing zijn, slaan wij de bijbehorende bestanden op in onze database. Denk hierbij aan producten als bedrukte vouwkartonnen dozen, folies, stickers en etiketten.

Kwaliteit (QA)

Wij digitaliseren en automatiseren diverse kwaliteitsdata en repeterende processen.

  • Beheer Product specificaties
  • Beheer leverancierscertificaten
  • Questionnaire (Leveranciersvragenlijst ten behoeve van leveranciersbeoordeling, audits en certificering)

Finance

In uw financiële administratie vinden vele repeterende handelingen en werkprocessen plaats. Middels digitalisering en standaardisering uniformeren wij de factuurdata en bieden wij een slimme workflow aan. Binnen deze dienst bieden we de volgende functionaliteiten aan:

  • Digitale facturatie (PDF naar XML/UBL2)
  • e-Factuur Volgsysteem (Push service naar gewenste gebruiker/mailbox/ERP pakket)
  • e-Matching(Beta-Versie). Vanuit de gemaakte prijscontracten kunnen wij prijsmatching doen op uw facturen. Hierdoor hoeft u alleen nog te kijken naar de afwijkingen.
Menu