Inkoper met accountmanagement-vaardigheden
Een functie waar je als inkoper met verkoopvaardigheden je hart kunt ophalen.
Wij zijn een inkooporganisatie en beheren de inkoopportefeuille van meer dan 70 klanten in ruim 60 inkoop categorieën (grondstoffen – verpakkingen – NPR/diensten). Onze klanten waarderen onze dienstverlening (al ruim 15 jaar!) en dat vertaalt zich in een mooie groei van het aantal klanten. Dat vraagt om een uitbreiding en daadkracht.
Om die daadkracht ook meteen om te kunnen zetten in actie zien we je graag bij ons binnenkomen met 3-6 jaar ervaring in een inkooppositie. Bij voorkeur opgedaan in een (food)productie omgeving. Je ervaring zien we terug in het kennen van de markten waar je je ervaring in hebt opgedaan en je bent thuis in het opstellen van strategische inkoopplannen.
Als Inkoper zullen een aantal klanten onder jouw zorg vallen. Dat betekent het opbouwen van een solide basis waarop je de wensen en behoeften van de klant al kunt inschatten nog voor zij dat doen. Daarnaast ben je in staat om de opgemaakte accountplannen te vertalen in concrete acties. Je kunt omgaan met (tegengestelde) belangen en hebt gevoel voor de verhoudingen waarbinnen wij onze dienstverlening aanbieden. Mocht je nog geen/niet veel ervaring hebben in accountmanagement, maar schrikt het je ook niet af dan vragen we je zeker om te reageren.
Vanwege het brede pakket aan werkzaamheden zul je dagelijks de prioriteiten moeten herkennen en stellen en is planning en organisatie (én de uitvoeringsdiscipline) van je werkzaamheden essentieel. Je werkt als inkoper op het gebied waar je al ervaring hebt opgedaan en staat ervoor open nieuwe inkoopgroepen te leren kennen waar je ook affiniteit mee hebt. Zorgen dat je op de hoogte bent van belangrijke (markt)ontwikkelingen en gezonde nieuwsgierigheid zijn vaardigheden die we graag bij onze collega’s, daarbij zorgen wij voor de tools die je daarbij nodig hebt.
Je kunt verwachtingen van klanten en leveranciers managen, rekening houdend met de belangen van alle partijen.
Krijg je bij het lezen van dit profiel nu het gevoel “best druk in je eentje”? Dan moeten we daar iets recht zetten. We vragen zeker een behoorlijke mate van ondernemerschap van je, maar alleen doe je het zeker niet! We werken in hechte teams, waarbij je met vragen kunt aankloppen bij eigenlijk iedereen!
Zodra het weer kan werk je vanuit ons moderne kantoor in Sneek met uitzicht over het water. Je zit bij de collega’s met wie je een groep klanten en inkooppakketten beheert, zodat de lijntjes kort zijn en je over alle zaken die spelen de juiste informatie meekrijgt.
We zouden graag zeggen dat er geen dag hetzelfde is, echter zitten er ook in deze functie repeterende (administratieve) werkzaamheden. Hierin vragen we je met ons mee te denken. Ons te voorzien van nieuwe inzichten die wij uit gewoonte soms niet meer zien. Meehelpen onze eigen processen doorlopend te verbeteren hetgeen ten goede komt van onze klanten en/of ons bedrijf is een belangrijk onderdeel van alle functies binnen ons bedrijf. Ons voordeel hierin is dat we onze eigen systemen hebben gebouwd en beheren waardoor we snel kunnen schakelen. Inzicht in -en een goede omgang met systemen helpt zeker om je werkzaamheden efficiënt en effectief te kunnen uitvoeren.
Voor de beste aansluiting op onze processen heb je minimaal een afgeronde HBO aangevuld met NEVI 1 én 2. Heb je deze niet dan horen we graag dat je ervoor open staat om deze (op onze kosten) te halen. Verder zijn we erg voorstander van het blijven door ontwikkelen en bieden we daarvoor collectieve en individuele trainingen en opleidingen aan.
Je beheerst naast de Nederlandse taal in woord en geschrift ook over een goed niveau Engels en als we er dan nog een schepje bovenop mogen doen ook nog wat Duits.
Praten over geld vinden wij als inkopers geen probleem en ook daarin willen we zo transparant mogelijk zijn. Voor deze functie bieden we afhankelijk van je (relevante) ervaring een salaris tussen de €3000,- en €4500,-.
Geld is uiteraard niet alles, we bieden daarnaast een goede pensioenvoorziening én je krijgt voldoende vakantiedagen om van je welverdiende rust te genieten. Hoe langer je bij ons werkt des te meer dat er worden!
Voor de uitvoering van je werkzaamheden zorgen wij voor een leaseauto, laptop én een telefoon.
Lunches worden verzorgd en kunnen in onze kantine of, bij mooi weer, buiten aan de waterkant worden genuttigd.
Aan momenten om je collega’s te leren kennen ontbreekt het niet; Volleybaltoernooien, hardloop evenementen voor het goede doel, pub-quizzen óf een vrijmibo…. Wij zijn voor!
Denk je dat wij bij elkaar passen? Dan plannen we graag een digitale eerste kennismaking.
Stuur een korte introductie en een cv naar nynke@tisg.nl en we plannen graag een afspraak met je in!
Tot snel?